vår historia
BIM skapades 2008, för att vara en VÄGLEDANDE HÄLSOKONCEPT som erbjuder inte bara mat och dryck, utan också kunskaper om hälsa och motion för att därigenom vara en oas för ett hälsosammare liv. Konceptet BIM är en mix av FRESH FOOD, HÄLSOMAT och DAILY DINNG. Här får du reda på vad maten innehåller i form av KALORIER, KOLHYDRATER, FETT & PROTEIN.
konceptet
Body In Motion grundades 2008 för att vara ett koncept som fokuserar på människan och en helhet kring hälsa, mat och ett hälsosamt leverne. Under 5 år reste grundarna och skaparna av BIM världen runt för att söka inspiration och samla fakta från bland annat forskning för att kunna bygga upp en plattform för ett unikt koncept som fick namnet Body In Motion (BIM).
BIM är ett hälsokoncept för den moderna människan, anpassat till dagen samhälle där vi vill äta det som är rätt och bra för kroppen, och det ska gå snabbt.
Konceptet vänder sig till alla. Allt från det stora antalet människor som är nöjd med hur de lever sina liv, men gärna vill vara del av ett hälsosammare leverne genom vad man äter och dricker. Eller den som bestämt sig att för att vilja må bättre genom träning och mat. Eller idrottspersonen som vill få en större effekt av sin träning.
Vi blir allt mer intresserade av vår hälsa och vårt utseende. Marknaden för utseende relaterade produkter växer årligen med mer än 100%. Forskning visar dessutom att i framtiden kommer så mycket som 60% av befolkningen att lida av övervikt, som i sin tur kan förorsaka en mängd sjukdomar. De flesta av oss vill leva ett hälsosamt och energifullt liv, men har varken tid eller kunskap om hur. I dagens tidseffektiva samhälle behöver vi hjälp för att lyckas med detta.
BIM skapades därför att vara det första hälsokoncept som erbjuder inte bara god hälsomat som passar alla, utan också kunskaper om hälsa och motion för att Vägleda till ett hälsosammare liv. BIM tar en plats på marknaden där det i dag inte finns några aktörer eller konkurrens. Det finns ingen i dag som har alla de delar som BIM erbjuder sina kunder/gäster. Helhetskonceptet innehåller tre restaurangkoncept Coffe-shop , Daily Dining (Grab & Go), och Fine Dining. Därutöver även produkter anpassade för att säljas i dagligvaruhandeln.
BIM har lyckats etablera en unik nytänk i en redan mycket etablerad bransch. BIMs unikitet speglar sig även i den matkoncept som restaurangen har valt att placera sig inom. BIM har skapat en egen väg som är en korsning mellan Fresh Food, Daily Dining och Helath Food.
Där även samtliga rätter och dryck finns i form av Take Away.